Selasa, 11 Januari 2011

KoNvOi d mLaka

"MASIH ADER YANG SAYANG" tema konvoi kali nie...sgt best join dgn org2 melaka nie..mcm2 bahasa "kasau" aku dgr..(cehh..mcm aku bkn org sane jerk..hehe)..al-kisah si puteri nie lar yg ngajak aku join..memandangkan aku pn free..so ikut je lar,.. blk keje naik transport jabatan under selangor...abg arip drebar...ade plak 4 kumbang 2 bunga je kat dlm kete..teruk lar bunga-bunga nie kena bahan..hehe..
xpecially ngan abg rahim yg suka nyakat org...:P...sampai jumaat mlm ktorg tdo kat kuartes mn erk..ttb x hengat plak..huhu..esok pg nyer kul 6.30pg br kitorg gerak untuk berkumpul...ktorg 6 org berpecah...msg2 ikut group msg2...aku dpt group ngan abg wan n meira..dua2 org mlaka...meira drive abg bg direction..mmg syok r xtiviti...fistly kena g rumah2 yg minta bantuan...ade lar dlm 3 biji umah..nak kena tanya itu ini..siasat kes namanye...pas setle smua...check point 1st...g ke Seri Malindo..x pasal2 kena tanam pokok..tp kami cargas..dgn pantas abg wan leh setle kan...huhu...check point 2...kami gerak ke umah Rumah Sei Kenangan Cheng plak..mcm2 ada kat otak aku...nak wat pe kat sinie erk...confius gak..sampai jer tgk gr
group lain da berterabur sane sinie..ktorg trus tuju ke meja urusetia...abg wan dgn sepantas kilat bace arahan selanjut nya..adehh..penat nye.."Anda Diarahkan menyiapkan dan membersihkan seorang warga emas seperti nama yang tertera"..ermm...cari py cari..last nye ktorg jmp gak nenek yg berkenaan..(lupe lak name nenek 2..sowy yer nenek..)..warga cina...mula-mula 2 ok r..bl aku ngan meira kate nak kena tkr baju n mandi..nenek 2 mula membebel..x pasal2 aku ngan meira kena marah ngan nenek 2..sabor je lar..tp ktorg rileks je...nak wat cmn..org tua kankankan..:P..setle jgk akhirnye mengadab nenek 2...pening gak kepala nak layan kerenah...pas makan n solat...kitorg diarahkan berkumpul...ada taklimat skit..memandangkan cuaca agak buruk..dgn ujan renyai-renyai...salah sorg dari konvoi bermotor xcident..dgr citer truk gak r..pergelangan tgn patah..adehh...cian..huhu..
Next check point kena g PDK Nur Shahirah....nak tergelak aku bl nak sampai cinie..si meira silap jln..nak dekat 1 jam br sampai..meira..meira...:P...bl sampai..terkejut ktorg kena wat bakul gn surat khabar..alaaa..mn reti..da diajar beribu kali pn still x dpt tangkap g cmn nak wat..awat la lembab sgt otak aku nie..may b da penat sgt..last nye org pdk 2 yg wat kan..thanx kakak..hehe...next destination..nie yg aku lemah..nk kena wat ketupat la bagai...kena tangkap ikan la..kena kopek kelapa la...mcm2 r..penat wea..penat...huhu..layan kan je lar..da ptg blk ke Kem Modal Insan..huhu..time nie rs nak nangis jer tgk tmpt tggl..dgn bilik asrama mcm ikan sardin..padat...dgn mcm2 bau..arghhh..stresss....aku ngan puteri try minx homestay yg lain dr en yazid..hope dpt lar..byr sndr pn x pe..asalkan selesa..dpt tdo ngan tenang..huhu..tp hampeh...tension da ml tahap gaban...nak cool senang je..tepon my SyG..n story ckit2,..pas tue lepak luar sampai maghrib..da kosong bilik...br aku ngan puteri msk n mandi...huishh..sampai cam tue skali..hehe..bkn cerewet tp pening kot tgk ramai2 n bising......malam ada mkn2 n bbq...bbq yg ntah ape2..tp layan kan je lar..yg lain syok je layan karoke..ktorg ( abg arip, abg rahim, en zul, asrul, pu3 n me) blh plak kuar g lepak muar..bosan kot lepak homestay..beli barang n lepak tepi laut...lepak cite2 ngan dorg...bestt..then blk bilik tdo..bgn soknye nak tgg poco-poco tp hampeh...pas senamrobik..g wat keje amal g umah mangsa banjir n help2 pe yg patut..:P...blk mandi2..pas 2 get ready blk ke kl..yeaayyyy..so syok nak blk...:P..b 4 blk..g mkn dl n lepak mahkota parade n zasssss gerak ke KL........sgt best dan syok sbb dapat jmp ngan membe2 yg sgt sporting..xpecially meira..walau ko slalu kate hawau..tp ko sporting..thanx jgk kpd warga rakyat melaka...layanan anda sgt dihargai...chewaahh..hehe...k r..mls da nak tulis..bosan kot asyik nak menaip..huhu..k..caucincau..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...